woensdag 10 oktober 2012

Broodsmeersels

Ik hou van eten, hoewel het lief beter is in koken dan ik, vind ik het fantastisch om receptjes uit te testen. Liefst vegetarische. Zo belandde ik op de blog van Dorien Knockaert ('Jonge Sla') en vandaar bij 'Food first Then Morals', genoeg materiaal om inspiratie op te doen voor een heel jaar lekker (vegetarisch) koken!


Wat mij altijd zo raar voorkwam is dat obligate sneetje kaas, hesp of salami tussen de boterhammen. Waar zijn die groenten dan gebleven? Een oplossing vond ik bij  'Food first Then Morals': dit smeersel ziet er toch overheerlijk uit! Dit weekend ga ik het recept uitproberen. Ik loop al de hele week rond met heel veel zin om mij op deze culinaire uitdaging te storten (vandaar dat ik mijn voornemen hier deel, om toch een stukje van mijn 'ik wil dat maken!!!!!!!!'-frustratie hier kwijt te kunnen), maar tussen het les geven door nog geen tijd gevonden...

(Voor het recept zie: http://foodfirstthenmorals.wordpress.com/2012/09/01/broodbeleg-pt-3/)

1 opmerking:

  1. Dan moet je zeker ook eens een workshop 'ecosmos' van Velt voor een hoop vriendinnen organiseren (of meedoen als er ergens in de buurt eentje is). Ik heb dat vorig weekend gedaan en wij hebben heerlijke broodsmeersels gemaakt: pompoen-met-zongedroogde-tomaten-en-mascarpone-spread, pastinakenspread, rodebietenspread en nog van dat lekkers!!! Meer info op www.velt.be !

    BeantwoordenVerwijderen